Thursday 17 January 2013

Dr Maurice Nicoll - Novi čovek


Svi sveti spisi imaju spoljno i unutrašnje značenje.
U pozadini reči, iza doslovnog, krije se čitava oblast drugačijih
značenja; još jedan oblik razumevanja. Prema tradiciji,
čovek je bio nekada u dodiru sa tim unutrašnjim znanjem i
skrivenim značenjem. Postoje mnoge priče u Starom zavetu koje znanje prenose rečima sa značenjem potpuno različitim od doslovnog. Priča o Nojevom kovčegu, priča o faraonovom slugi i pekaru, priča o Vavilonskoj kuli, priča o Jakovu i Isavu i tanjiru supe i mnoge druge, sadrže psihološko značenje koje je duboko skriveno iza doslovnog. U tom smislu se i koristi veliki broj parabola u Jevanđeljima.Shvaćene doslovno, reči u svom izvornom obliku kao da se odnose baš na vinograde, gazde, sluge, sinove rasipnike, ulje, vodu i vino, seme i sejače, zemlju i mnoge druge stvari. To je nivo njihovog doslovnog značenja. Jezik parabola je teško razumljiv, kao što je, uostalom, teško razumljiv i jezik svih svetih spisa. Na nivou doslovnog razumevanja, i Stari i Novi zavet su puni, ne samo protivurečnosti, nego i grubih i odbojnih značenja.

PDF Book

2 comments:

  1. Postovani Borislave,
    Pitanje je - zasto ste sklonili stranicu koja se nalazi pre sadrzaja gde su navedeni vlasnici prava, izdavac, prevodioci, CIP broj. Ja sam naime jedna od njih i ne smeta postavljanje knjige bez pitanja jer se vecina knjiga u ovom obliku moze pronaci. Ako ste je vec postavili, pretpostavljam iz dobrih pobuda, onda ubacite i tu stranicu koja nedostaje kako bi sve bilo zaokruzena celina. S postovanjem, Sofija

    ReplyDelete
  2. Postovana Sofija,
    zasto vi mislite da sam ja sklonio stranice, kakvu bi ja to korist imao od uklanjana tih stranica? Knjige su dostupne svima po kojekakvim blogovima a ja sam ih objavio najvise zbog sebe, da im imam pristup gdje god se nalazim.
    S postovanjem, Borislav

    ReplyDelete